De Martinikerk is te geopend voor toeristisch bezoek op onderstaande dagen.
Toegang € 2,- p.p..

woensdag 3 april van 11.00 - 16.00 uur     (de ingang is via het koffiehuis De Kostery naast de Martinitoren)
zaterdag 6 april van 13.00 - 17.00 uur     (de ingang is via de hoofdingang, naast Vindcat)

maandag 8 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)
dinsdag 9 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

woensdag 10 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

12.30 uur, unieke rondleiding naar het orgel, opgave verplicht!

donderdag 11 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

17.00 uur, unieke rondleiding naar het orgel, opgave verplicht!

maandag 15 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

dinsdag 16 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

12.30 uur, unieke rondleiding naar het orgel, opgave verplicht!

woensdag 17 april van 11.00 - 14.00 uur    (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

17.00 uur, unieke rondleiding naar het orgel, opgave verplicht!

donderdag 18 april van 11.00 - 14.00 uur    (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

maandag 22 april van 11.00 - 14.00 uur    (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

12.30 uur, unieke rondleiding naar het orgel, opgave verplicht!

dinsdag 23 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

17.00 uur, unieke rondleiding naar het orgel, opgave verplicht!

woensdag 24 april van 11.00 - 14.00 uur     (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)
donderdag 25 april van 11.00 - 14.00 uur    (de ingang is via de Bruidsdeur, in het koor)

Op zondag en tijdens evenementen of andere werkzaamheden is de kerk gesloten voor toeristisch bezoek.

Entreeprijzen en rondleidingen

Tijdens de toeristische openstelling:

€ 2,- per persoon. (Museumkaart is niet geldig) Kinderen tot en met 12 jaar gratis.
€ 2,- per persoon voor de lunchpauzeconcerten.
Leden Vereniging Vrienden Martinikerk hebben gratis entree bij de toeristische openstelling.

Rondleiding over de gewelven:

Van mei tot 9 september tijdens de toeristische openstelling op woensdagmiddag om 14.30 uur

Extra bijdrage van €2,00 per persoon. Kaarten uitsluitend op woensdag te koop aan de balie van de Martinikerk. Maximaal aantal personen: 15.

Rondleidingen “op afspraak”

Wilt u de kerk met een groep bezoeken tijdens de reguliere openingstijden of juist buiten deze openingstijden? Dan kunt u een "rondleiding op afspraak" maken. Voor een groep betaalt u € 5,- per persoon (met een minimum van € 50,00). U kunt kiezen voor één van onze standaardrondleidingen of in overleg kiezen voor een rondleiding op maat.
Een standaardrondleiding door het schip en koor duurt één uur.

In verband met de verstaanbaarheid geldt voor rondleidingen in het koor en schip een maximum van 25 personen per groep. Voor rondleidingen op de gewelven geldt een maximum van 15 personen per groep. Voor beide soorten rondleidingen geldt, dat er meerdere groepen tegelijkertijd rondgeleid kunnen worden.

Extra bijdrage

Een zeer gewaardeerde bijdrage voor het onderhoud van onze monumentale kerk kunt u in een collectebak bij de uitgang geven.

.

Beklimmen Martinitoren
Het beklimmen van de Martinitoren is niet gekoppeld aan de tijden van de toeristische openstelling van de Martinikerk. De toren is van de stad Groningen en het VVV kantoor zorgt voor de kaartverkoop en rondleidingen. Klik hier voor meer informatie over de openingstijden, prijzen en overige mogelijkheden van de Martinitoren.

Openstelling Nieuwe Kerk
In de periode van 27 april tot eind september is de Nieuwe Kerk te bezichtigen op zaterdagen van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kerk ligt op ca. 10 minuten lopen van de Martinikerk en is een prachtig voorbeeld van een Protestantse Kerk uit de Gouden Eeuw. Klik hier voor meer informatie over de openstelling.