Stichting Martinikerk zoekt gastvrije vrijwilligers!

De Martinikerk is de oudste kerk van de Stad Groningen. Het kerkgebouw kent een rijk verleden en dat is binnen te zien. Prachtige schilderingen die tot de verbeelding spreken en een wereldberoemd orgel maken van een bezoek aan de kerk iets bijzonders. In de maanden Juni,, juli en augustus zijn de orgels in de kerk regelmatig te horen. Tijdens het zomerseizoen is de kerk geopend voor bezoekers zodat zij kunnen genieten van dit prachtige en historisch gebouw. Dit is niet mogelijk zonder onze enthousiaste vrijwilligers. Lijkt het jou leuk om hier een bijdrage aan te leveren? Wij zijn op zoek naar zowel gastheren/-vrouwen als gidsen om ons team te ondersteunen en versterken.

Gastheer/-vrouw & Gids

3,5 tot 7 uur per 2 weken

Wat wij vragen:

• Een gastvrije instelling en goede sociale vaardigheden;
  • Je verwelkomt bezoekers als gastheer/-vrouw en/of leidt als gids bezoekers rond;
  • Je bent een aanspreekpunt voor vragen en geeft informatie.
  • Spreek je een woordje over de grens? Dat is fijn, maar geen vereiste;
  • Als je als gids gaat rondleiden, dan verwachten we dat je je verdiept in de geschiedenis en kunstschatten van de kerk waarin je werkt;
  • Je bent gemiddeld 1 tot 2 dagdelen per 2  weken  beschikbaar vanaf medio mei t/m eind augustus.

Wat wij bieden:

• Werken in een gezellig team dat er plezier in schept bezoekers te verwelkomen en wegwijs te maken;
  • Leuke en inspirerende ontmoetingen met (internationale) bezoekers;
  • De mogelijkheid je cultuurhistorische kennis uit te breiden;
  • Een mooie toevoeging aan je CV, met getuigschrift indien gewenst.

Ben je geïnteresseerd of heb je vragen? Stuur dan een bericht naar . We zien je reactie graag tegemoet!