Uitvaart en afscheid

Al sinds de Middeleeuwen is de Martinikerk een plek waar mensen afscheid nemen van hun dierbaren.
In vroeger tijd wilden mensen graag in de kerk of op het Martinikerkhof begraven worden. Zo’n graf was niet goedkoop en daarom waren het vooral de rijken en belangrijke geestelijken die zich een graf konden permitteren. De vele grafstenen in de kerk getuigen hier nog van. In de loop der eeuwen ontstonden er steeds meer (hygiënische) problemen rond het begraven in de kerk. Vanaf 1827 is het begraven in de kerk in Nederland bij wet verboden.
Maar de Martinikerk biedt met zijn monumentale pracht nog altijd goede mogelijkheden om op een door u gewenste wijze afscheid te nemen van uw dierbare. Dit kan in een uitvaartdienst, een herinneringsbijeenkomst of andere vormen van samenzijn.
Wij denken graag met u mee en zijn u graag behulpzaam bij het maken van uw keuzes.

Uitvaartbijeenkomst in het schip

• afscheidsmoment waarbij de overledene opgebaard is in het schip of in het koor één uur voor aanvang van de uitvaartbijeenkomst
  • de uitvaartbijeenkomst in het schip met gebruik van het orgel voor de duur van ander half uur.
  • koor of kapel als plek voor ontmoeting en condoleance voor de duur van ca. één uur
  • gebruik van de zes aanwezige grote kaarsen voor aan de weerszijden van de kist

Prijs € 1.090,-

Uitvaartbijeenkomst in het koor

• afscheidsmoment waarbij de overledene opgebaard is in het koor één uur voor aanvang van de uitvaartbijeenkomst
  • de uitvaartbijeenkomst in het koor met gebruik van het orgel voor de duur van ander half uur.

Prijs € 640,-

Avondwake

• het koor waar de overledene is opgebaard voor een waardig afscheid voor de duur van drie uur
  • de kapel als plek voor ontmoeting en condoleance